Please enable Javascript to be able to view this content.
Запити та звернення – це основна форма офіційної взаємодії з лісокористувачами та будь-якими іншими офіційними органами влади. Саме тому важливо розуміти основні принципи складання правильного звернення або запиту.
Кому корисно: всім зацікавленим сторонам.
Уявімо ситуацію. Ви хочете запропонувати певному лісокористувачу створити охоронну зону навколо гнізда чорного лелеки, або отримати документи, у яких вказані площі та розташування заповідних лісів. Звісно, Ви можете зателефонувати або провести персональну зустріч. Однак, ніхто не гарантує Вам відповіді, телефонні переговори не залишаються на папері, тому підтвердити сказане надалі не вийде. Найкраща опція – офіційне листування через запити та звернення.
Запит на інформацію – це офіційний шлях, отримати певну інформацію чи документи, доступний усім громадянам України. Можливість надання запиту на інформацію регулюється Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Приклад запиту на інформацію наведено нижче. Зазвичай, запит містить такі компоненти:
Адресат (той, кому направляється запит);
ПІБ заявника та його поштова адреса;
Суть запиту (яка інформація або документи потрібні);
Дата;
Підпис;
Контакти для надання відповіді на запит та у разі виникнення додаткових питань.
Запит на інформацію можна направляти до всіх державних органів або юридичних осіб, які фінансуються з бюджету – лісокористувачів, органів самоврядування, контролюючих органів (поліція, екологічна інспекція) тощо.
Згідно з законом, адресат має надати відповідь на запит на інформацію протягом п’яти робочих днів. В певних випадках, цей термін подовжується до 20 робочих днів, але водночас, з обов’язковим, повідомленням заявника.
Приклад запиту на отримання інформації
Уявімо, що Ви хочете дізнатися, які червонокнижні види охороняються у межах лісгоспу, які рубки заплановані у певних лісових ділянках, або як рухається справа щодо розгляду можливих незаконних рубок. В усіх випадках необхідно направити запит на інформацію до відповідних органів.
Звернення – це ще одна форма взаємодії громадян з різноманітними юридичними особами. Згідно з Законом України «Про звернення громадян», звернення бувають трьох видів – пропозиція (зауваження), заява (клопотання) та скарга.
В усіх випадках, звернення складаються з таких елементів:
Суть звернення (що саме Ви хочете);
Приклад звернення наведений за посиланням нижче. До звернення можуть приєднуватися додатки. У такому разі, їх наявність зазначається у тілі листа: вказують, які саме додатки наявні та в якому обсязі.
Згідно з законом, розгляд звернення відбуватися протягом одного місяця з моменту отримання. В окремих випадках цей термін може бути подовжено до 45 днів.
Приклад звернення
Уявімо, що Ви хочете обмежити рубки у певних ягідниках, використовуючи інструмент FSC-сертифікації. Для цього необхідно направити відповідне звернення до лісокористувача. Або, наприклад, Ви хочете надати скаргу на протиправні дії окремого лісгоспу. У цьому випадку, звернення надсилається до обласного управління лісового та мисливського господарства або інших визначених органів.
Відповідно до законодавства, запит на інформацію та звернення можуть бути направлені як звичайною, так і електронною поштою. У випадку використання звичайної пошти необхідно направляти рекомендовані листи – тоді Ви отримаєте сповіщення про отримання.
У випадку використання електронної пошти, файл зі зверненням чи запитом бажано зберегти у форматі pdf. Додатки можна направляти окремими файлами у тому ж листі. Окрім того, обов’язково необхідно зателефонувати адресату і підтвердити отримання електронного листа, які часто не доходять на адресу через технічні проблеми.
Електронні та реальні адреси лісокористувачів та інших юридичних осіб легко знайти на їхніх офіційних сайтах.
Якщо відповідь не була надана у вказані вище терміни, необхідно звернутися до адресата та вимагати надання відповіді. Часто буває, що Ваш запит чи звернення не дійшли, або ж завантаженість роботою не дає змоги надати її вчасно. Найкращий варіант – подзвонити та нагадати про відповідь.
Якщо після нагадування, адресат відповідь не надав – необхідно звертатися до органів влади (прокуратури) та, за доцільності, аудиторських компаній (у випадку наявності у лісокористувача сертифікату FSC).